innowacji
Liczba pozycji: 60
Uwarunkowania dyfuzji innowacji w polskiej gospodarce – ebook
Dariusz Firszt
Dyfuzja innowacji jest procesem o fundamentalnym znaczeniu dla wzrostu gospodarczego. Wdrożenie oryginalnego, innowacyjnego rozwiązania będzie miało niewielki wpływ na przebieg procesów gospodarczych, jeżeli nie zostanie ono upowszechnione w kolejnych podmiotach i krajach oraz nie znajdzie kolejnych zastosowań. Dynamika postępu technicznego, a w konsekwencji zmian produktywności oraz przeobrażeń strukturalnych...Data dostępności:
Data publikacji:
Relacje współtworzenia innowacji w ekosystemach. Kontekst ekosystemu gamingowego – ebook
Patrycja Klimas
Publikacja skierowana jest do badaczy oraz praktyków zarządzania strategicznego interesujących się problematyką osiągania przewagi konkurencyjnej drogą wzmacniania innowacyjności organizacyjnej oraz wykorzystywania relacji międzyorganizacyjnych. Opracowanie w szczególny sposób koncentruje się na relacjach współtworzenia innowacji utrzymywanych oraz wykorzystywanych w ekosystemach innowacji, ich istocie,...Data dostępności:
Data publikacji:
Upowszechnianie transferu technologii w sieci innowacji – ebook
Zofia Gródek-Szostak
Transfer technologii realizowany przez sieci innowacji jest zjawiskiem, które na stałe wpisało się w krajobraz relacji międzyorganizacyjnych. Jego upowszechnianie służące osiąganiu celów biznesowych przez wszystkich uczestników, a także przyciąganie nowych, należy postrzegać jako strategiczne wyzwanie stojące przed zarządzającymi sieciami transferu. Szczególną rolę w rozwijaniu transferu technologii...Data dostępności:
Data publikacji:
Współczesna scena innowacji. Wyzwania dla przedsiębiorców i menedżerów – ebook
Andrzej H. Jasiński
Celem książki jest prezentacja współczesnej sceny innowacji oraz analiza zjawisk, procesów, tendencji i uczestników na niej występujących. Autor omawia głównie innowacje techniczne/technologiczne oraz zachowania przedsiębiorców-innowatorów i menedżerów innowacji w firmach. Całościowe, holistyczne spojrzenie na procesy innowacyjne we współczesnej gospodarce ma formę dziesięciu pytań, przy czym każdemu...Data dostępności:
Data publikacji:
Innowacyjność uwarunkowania, strategie, wyzwania – ebook
Alfreda Kamińska
Wzrost innowacyjności przedsiębiorstw, wobec ciągle niskiego poziomu innowacyjności Polski, stanowi jedno z kluczowych zadań polskiej polityki gospodarczej na najbliższe lata. Innowacyjność jest również przedmiotem zainteresowania samych przedsiębiorców, gdyż jest postrzegana jako główny czynnik decydujący o przewadze konkurencyjnej przedsiębiorstw. Celem niniejszej monografii jest zaprezentowanie...Data dostępności:
Data publikacji:
Innowacje oszczędne. Dojrzałość koncepcji w Polsce a bezpieczeństwo przedsiębiorstw – ebook
Jacek Woźniak
Pierwsza na polskim rynku wydawniczym monografia poświęcona problematyce podejścia przedsiębiorstw do realizacji procesów innowacyjnych w myśl koncepcji innowacji oszczędnych (ang. frugal innovations). Nie jest to podręcznik zawierający klasyfikację innowacji oraz szczegółowy opis istoty innowacji oszczędnych. Jest to opracowanie szersze – zawiera bowiem wstępną ocenę poziomu dojrzałości stosowania...Data dostępności:
Data publikacji:
Innowacje i konkurencyjność – ebook
Władysław Świtalski
W książce autor omawia wybrane aspekty procesów innowacji, traktowanych jako wynik współpracy służb ekonomicznych, marketingowych i technicznych, a same innowacje postrzega jako podstawowy instrument zapewniający przedsiębiorstwom i gospodarce uzyskiwanie przewagi konkurencyjnej. Proponuje też nowe podejście do analizy mechanizmów innowacji i postuluje potrzebę zastosowania nowych zasad modelowania...Data dostępności:
Data publikacji:
Innowacyjność regionów w gospodarce opartej na wiedzy – ebook
Aleksandra Nowakowska
Ostatnie kilkanaście lat przyniosło radykalne przewartościowanie czynników rozwoju społeczno-gospodarczego. W centrum uwagi znalazły się zasoby informacji, wiedzy, innowacji, a współczesna gospodarka otrzymała miano gospodarki opartej na wiedzy. Nastąpiło przeskalowanie procesów społeczno-gospodarczych z poziomu narodowego na poziom międzynarodowy (globalny) i regionalny. Kluczową płaszczyzną procesów...Data dostępności:
Data publikacji:
Innowacje w zarządzaniu. Nowe ujęcie – ebook
Teresa Kraśnicka
Książka zawiera: bogaty przegląd definicji i modeli innowacji zarządczych i sposoby ich pomiaru, pierwszy tak obszerny przegląd kierunków badań dotyczących management innovation prowadzonych na świecie i ich wyniki, wyniki własnych badań empirycznych, przeprowadzonych na próbie polskich przedsiębiorstw. Jest to relatywnie nowe podejście do innowacyjności, traktujące zarządzanie jako obszar,...Data dostępności:
Data publikacji:
Potencjał innowacyjny i marketingowy współczesnych przedsiębiorstw. Problemy - Motywy - Dylematy. Tom 49 – ebook
Monika Zajkowska
Współczesny rynek, niezwykle turbulentny i często nieprzewidywalny, stwarza obecnie przedsiębiorstwom nieograniczone możliwości ukierunkowywania działań na uwolnienie potencjału innowacyjnego i marketingowego. Dyskusja na ten temat generuje rosnące zapotrzebowanie na wiedzę z zakresu rozwoju innowacji i mechanizmów marketingowych, która została podjęta w niniejszym zbiorze artykułów. Zebrane...Data dostępności:
Data publikacji: